نخستین گردهمایی معاونان دانشجویی دانشگاه های منطقه 9 کشور


تاریخ ثبت : ۰۸-۰۳-۹۵    موضوع : اخبار    امتیاز: 0 از 5  ( مجموع آرا : 0)
بازدید : ۱۱۴۲

افتتاحیه نخستین گردهمایی معاونان دانشجویی دانشگاه های منطقه 9 کشور از ساعت 8:30 تا 10:30 روز چهارشنبه 5 خرداد در سالن شورای سازمان مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

در آغاز این نشست دکتر کافی، ضمن خوشامدگویی به حاضران ابراز امیدواری کرد که نشست های با محوریت مسائل منطقه ای و خاص جغرافیایی، نتیجه ای کارآمدتر از نتایج نشست هایی که در سطح کل کشور برگزار می شود، داشته باشد.دکتر کافی به شرایط خاص و محدودیت منابع مالی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه ها اشاره و ابراز امیدواری کرد که این نشست ها به یافتن راهکارهایی برای رفع مشکلات منجر شود.در ادامه دکتر مطیعی، مدیر کل دانشجویان داخل به فلسفه منطقه بندی کردن حوزه های دانشجویی اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف منطقه بندی کردن حوزه های دانشجویی این بوده که واحدهای مستقر در یک حوزه که جغرافیای همگنی دارند در ساختار مناسبی گرد هم آیند و بتواند بصورت مستمر و منظم به ریشه یابی و آسیب شناسی مشکلات حوزه دانشجویی بپردازند تا درنهایت نظرات جمع بندی و توسط دبیر منطقه به واحدهای ستادی و کارگروه های تخصصی منتقل شود.

وی تبادل تجربیات، استفاده از امکانات و ظرفیت های علمی، سیاحتی، زیارتی و فرهنگی مناطق مختلف و مستند سازی این نشست ها برای امکان استفاده بهینه از تجربیات را از دیگر دلایل منطقه بندی کردن و برگزاری این نشست ها ذکر کرد.

مهندس یزدان مهر، رئیس صندوق رفاه دانشجویان نیز اولین اقدام این صندوق در سال گذشته را تدوین سند راهبردی عنوان کرد و تقویت اعتبارات، حمایت موثر از نهادهای عمومی و خیرین و تقویت درآمدزایی صندوق را از جمله اقدامات صندوق رفاه دانشجویان در سال گذشته بر شمرد.

مهندس یزدان مهر، ابلاغ دستورالعمل تأسیس و اداره خوابگاه های غیر دولتی را از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال گذشته عنوان و بر نظارت و ارزیابی خوابگاه های غیر دولتی تأکید کرد. وی اظهار داشت تا شروع ترم آینده، همه خوابگاه داران باید از شورای نظارت و ارزیابی خوابگاه ها مجوز بگیرند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان به رتبه بندی خوابگاه ها اشاره کرد و آن را فرایند خوبی برای عادلانه سازی نرخ اجاره بها دانست. افزایش وام ودیعه مسکن دانشجویان متأهل، اختصاص وام مکمل قرض الحسنه به عنوان ودیعه مسکن، افزایش وام تحصیلی برای دانشجویان استعدادهای درخشان، افزایش وام ازدواج و همچنین اختصاص اتاق سلامت و تندرستی برای هر خوابگاه از جمله برنامه های دیگر این صندوق بود که مهندس یزدان مهر به آن اشاره کرد.

در ادامه دکتر کارشکی، رئیس مرکز مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد نیز توضیحاتی در خصوص تاریخچه و اهداف مرکز مشاوره دانشجویی، اهمیت مشاوره از منظر مدیران ارشد وزارتی و استانداردهای لازم فیزیکی و نیروی انسانی مراکز مشاوره دانشجویی برای حاضران بیان کرد.

در این گردهمایی کارگروه هایی با عناوین: امور رفاهی، دانشجویان سنواتی، تغذیه دانشجویان، کمیسیون موارد خاص، دانشجویان مستعد نیازمند، شورای صنفی، خوابگاه های غیردولتی و کمیته انضباطی تدارک دیده شده بود که حاضران در نشست پس از توضیح و معرفی کارگروه های تخصصی توسط دبیران این کارگروه ها برای شرکت در این برنامه اعلام آمادگی کردند.

در اختتامیه این نشست که از ساعت 16 تا 18 همین روز برگزار شد، دکتر داوری، معاون دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد و مسؤولان سایر کارگروه ها، به جمع بندی نشست خود برای درج در بیانیه نهایی پرداختند. 




کلمات کلیدی : منطقه 9

   پرینت مطلب





ثبت نظر